.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایده ها و برنامه های رضایی در مورد اقتصاد و سیاست خارجی
اگر رئیس جمهور شوم اجازه نخواهم داد موضوع ایران و آمریکا بین زمین و آسمان بماند" پیمان استراتژیک با عربستان ، مذاکره و توسعه در جزایر سه گانه ، حذف سهمیه بندی بنزین و نیز طرح تحول اقتصادی را مهمترین برنامه های خود در سیاست خارجی و اقتصاد خواند و گفت: اظهاراتم در مورد دولت نهم نقد و هشدار است نه تخریب.
ایده ها و برنامه های رضایی در مورد اقتصاد و سیاست خارجی

محسن رضایی با اعلام اینکه "اگر رئیس جمهور شوم اجازه نخواهم داد موضوع ایران و آمریکا بین زمین و آسمان بماند" پیمان استراتژیک با عربستان ، مذاکره و توسعه در جزایر سه گانه ، حذف سهمیه بندی بنزین و نیز طرح تحول اقتصادی را مهمترین برنامه های خود در سیاست خارجی و اقتصاد خواند و گفت: اظهاراتم در مورد دولت نهم نقد و هشدار است نه تخریب.
دکتر محسن رضایی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی صریح و تفصیلی با خبرنگار مهر، درباره آینده روابط ایران با آمریکا در دولت ائتلافی اظهار داشت: به نظر بنده لحن آمریکا تغییر کرده است و باید از این فرصت مناسب جهت اقتدار جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

وی افزود: بنده در دولت ائتلافی پیشنهاداتی را ارائه خواهم کرد و تغییراتی را که آمریکایی ها باید انجام دهند به طور شفاف بیان خواهم کرد، به طوری که اجازه نخواهم داد این فرصت "خوب" که بدست آمده بین زمین آسمان بماند.

طرح جدید رضایی برای نجات خلیج فارس

رضایی که برروی آبهای نیلگون خلیج فارس با خبرنگار مهر سخن می گفت ، به موقعیت منطقه به ویژه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر محیط زیست خلیج فارس به شدت آسیب دیده است، بنده پس از اینکه ریاست دهمین دوره ریاست جمهوری را بر عهده گیرم کمیسیون مشترکی را از کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهایی که از آبهای خلیج فارس استفاده می کنند تشکیل خواهم داد تا هریک از این کشورها بودجه ‌ای را برای حوادث و خساراتی که در این دریا به وجود می آید اختصاص دهند.

نامزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خلیج فارس هویت ملی ایرانیان است گفت: ایران بدون خلیج فارس و دریای خزر معنایی ندارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت همکاری با کشورهای عضو منطقه گفت: امروزه دولت های عربی با ملت هایشان متفاوتند، ما امروز با برخی کشور های عربی از جمله عربستان می توانیم ارتباط بسیار خوبی داشته باشیم و در سوی دیگر با کشور ترکیه نیز می توانیم در سطح اروپا ارتباط خوبی را برقرار کنیم.

رضایی همچنین درباره تنگه هرمز نیز گفت : این تنگه از موقعیت استراتژیک بالایی برخوردار است به طوری که از موقعیت آن می توان در راستای سرمایه گذاری استفاده کرد.

دبیرمجمع تشخیص مصحت نظام ادامه داد: بنده در دولت ائتلافی سیاست جدیدی را در حوزه خلیج فارس در پیش خواهم گرفت چرا که با استفاده از کشورهای حاشیه این خلیج بزرگ می توان در راستای همگرایی و اتحاد مشترک گام برداشت و نهایتا به سمت اتحادیه اقتصادی تجاری پیش رفت .



قرارداد استراتژیک با عربستان خواهم بست


وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه در این زمینه رابطه خوبی بین کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بنده تلاش خواهم کرد تا با کشور های همچون عمان و قطر که ظرفیت های خوبی در منطقه دارند همکاری ها را افزایش دهم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین اظهار داشت: از آنجایی که کشورعربستان موقعیت استراتژیک خوبی دارد بنده در دولت ائتلافی یک قرارداد استراتژیک با این کشور آن هم در چارچوب خاص خواهم بست.

موضوع امنیتی جزایر سه گانه را اقتصادی می کنم

رضایی همچنین در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه برنامه دولت ائتلافی شما در خصوص جزایر سه گانه چه خواهد بود گفت: بدون شک این جزایر خاک جمهوری اسلامی ایران هستند و در آن شکی نیست، ولی از سوی دیگر تلاش خواهم کرد تا با کشور همسایه این سه جزیره مذاکره کنم تا توسعه را در این جزایر افزایش دهم.

رضایی ادامه داد: در دولت ائتلافی تلاش خواهم کرد تا این موضوع را از حالت امنیتی به اقتصادی تبدیل کنم.

احمدی نژاد را تخریب نکرده ام

محسن رضایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دلیل شما از اینکه سیاست های احمدی نژاد کشور را در لبه پرتگاه قرار خواهد داد چیست، گفت: دولت آقای احمدی نژاد هم کارهای مثبت داشته هم اقدامات منفی. صحبت بنده این بود که اگر این مسیر ادامه پیدا کند در حوزه اقتصاد ما به پرتگاه می رویم.

وی افزود : دلیل بنده این است که برنامه های احمدی نژاد انسجام ندارند و همدیگر را کامل نمی کنند و میزان اتلاف منابع و سرمایه ها خیلی بیشتر از تولید سرمایه و منابع است و لذا اگر این روند طولانی شود ما با میلیاردها دلار هم نمی توانیم کشور را اداره کنیم.

نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: در حال حاضر دولت 20 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد برای سال آینده و صندوق‌های بازنشستگی کشور نیز در 10 سال آینده بیش از 30 هزار میلیارد تومان بدهکار خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: مجموعه مسائلی که در اقتصاد داریم به ما علائم هشدار دهنده می دهند که حواسمان جمع باشد. من هم هشدار داده ام که متاسفانه برخی ها فکر کرده اند که بنده دولت را تخریب کرده ام درحالی که هشدار با تخریب تفاوت دارد.

طرح تحول اقتصادی دولت نهم را ادامه نخواهم داد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد طرح تحول اقتصادی دولت نهم، گفت: در طرح تحول اقتصادی احمدی نژاد اشکالات زیادی وجود دارد و من حتما این طرح را دنبال نمی کنم، برنامه من یک انقلاب اقتصادی در کشور است و این انقلاب اقتصادی قطعا از راه سهمیه بندی بنزین و محدودیت هایی که دولت ایجاد کرده نخواهد بود.

وی گفت: مسئله اقتصاد را به طور اساسی از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شروع می کنیم ، کلیه مناطق ایران را تقسیم کار ملی می کنیم در واقع هر منطقه دارای هدف معینی دراقتصاد ملی خواهد بود، همه مناطق ایران مکمل یکدیگر خواهند بود، چشم انداز ایران 1404 را به طور جد دنبال خواهیم کرد، قانون اصل 44 را با برنامه اجرایی کامل در برنامه خواهیم داشت به طوری که این برنامه در سطح بالا طراحی و در سطح پایین اجرا خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: طرح تحول اقتصادی دولت نهم یک برنامه ریزی از پایین است به همین دلیل انسجام لازم در این طرح وجود ندارد.

سهمیه بندی بنزین در دولت ائتلافی جای ندارد


رضایی همچنین در مورد سهمیه بندی بنزین گفت: بنده در دولت ائتلافی این طرح را کنار خواهم گذاشت و هدفمند کردن یارانه ها را با روش دیگری دنبال می کنم، یعنی در ابتدا به هزینه خانوار اهمیت می دهیم بعد سراغ قیمت ها می رویم.

وی همچنین گفت: اتلافی که در انرژی صورت می گیرد مربوط به ساخت و ساز غیر استاندارد در کشوراست. مثلا وسایلی مانند بخاری ها و آبگرمگن های غیر استاندارد به دلیل عدم کیفیت مناسب باعث اتلاف انرژی بالایی می شوند که در همین راستا استاندارسازی جدی را در تولیدات ایران شروع خواهیم کرد. وقتی این محصولات جدید با کیفیت مناسب و استاندارد وارد بازار می شوند خود به خود صرفه جویی در سوخت صورت می گیرد.

رضایی تاکید کرد: شیوه هدفمند کردن یارانه ها در دولت من متفاوت با احمدی نژاد است.

تمامی باشگاههای ورزشی را به هواداران واگذار خواهم کرد


نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه های دولت ائتلافی برای اجرای سیاست های اصل 44 و خصوصی سازی نیز به مهر گفت: مهمترین هدف در دولت ائتلافی اجرای بند "الف" است که طی آن باشگاه های ورزشی به خود هواداران و مربیان و ورزشکاران در مدت یک سال یا دو سال واگذار شود.

وی افزود: ما تقریبا بیش از 10 باشگاه ورزشی داریم که توسط بخش های دولتی اداره می شود، اینها هوادران، بازیکنان و مربیانی خوبی دارند که باید کلیه مسائل را به خود این آقایان واگذار کنیم.

رضایی همچنین گفت: در موضوع اداره مدارس نیز می توانیم 50 درصد آن را به مربیان و بازنشستگان آموزش و پرورش واگذار کنیم ، در حال حاضر هزینه های آنها را دولت پرداخت می کند، اما وقتی این بخش ها نیمه خصوصی شود هزینه هایش نیز طبعا کم خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: این نوع کارها در حقیقت نوعی تغییر گرایش در سیاست های دولت است ، در دولت ما طرح ها و برنامه هایی از این دست وجود دارد که آن را عملیاتی خواهیم کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 17 خرداد 1392
با سلام
تفاوت دیدگاه آقای رضایی و آقای جلیلی در زمینه چگونگی روابط با کشورهای عربی همسایه قابل توجه است.
آقای جلیلی در قسمت دیپلماسی اقتصادی و مساله تحریم ها در برنامه اقتصاد مقاومتی خود آورده اند:
« کاهش تدریجی همکاری های تجاری با کشورهایی مانند امارات متحده عربی که احتمال نفوذ غرب روی آ ن ها زیاد بوده و در ضمن بیش تر نقش واسطه را در فرایند صادرات بازی می کنند»
این درحالی است که توجه ایشان بر تقویت روابط تنش زدا با توجه به موقعیت ایران به عنوان جزیره آرامش قابل توجه است.
mortaza 22 خرداد 1392
نظر من اینه که آقای محسن رضایی دارای برنامه های اقتصادی خوبی هستند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.898 seconds.